Principy a ochrana soukromí na 4home.cz

4home.cz přizpůsobujeme na míru vám. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty. Kliknutím na tlačítko "Rozumím" souhlasíte také s využíváním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech. Personalizaci a cílenou reklamu si můžete podrobněji nastavit nebo kdykoliv vypnout v Nastavení soukromí

Vilac Moje první šachy Vilac Moje první šachy
Barevné šachy pro nejmenší s dřevěnými figurkami zvířat. Lehce upoutají pozornost dětí a ty si tak snadněji osvojí princip hry. Figurky jsou uloženy v látkovém pytlíku. Balení obsahuje 32 dílků. Ilustrováno Ingelou P. Arrhenius. Hračky Vilac mají značku francouzské agentury ADEME, to znamená, že tyto dřevěné hračky jsou vyráběny ekologicky. Šetří životní prostředí, neznečišťují půdu, vodu a vzduch, neplýtvají energiemi. Hlavní vlastnosti:  dřevěná herní deska i figurky  barevná hra stimuluje smysly dětí  design Ingelou P. Arrhenius Návod hry Moje první šachy Obsah hry: herní plán 16 černých a 16 bílých šachových figurek bavlněný pytlík Dva hráči, “černý” a “bílý” mají kromě svého krále i 15 dalších figurek: dámu, 2 střelce, 2 jezdce, 2 věže a 8 pěšců. Startovací pozice: Na začátku hry se dílky rozestaví jako na obrázku č. 1, který naleznete v návodu v balení. Král vždy stojí na poli D, královna na poli E. Začíná bílý hráč a poté se v tazích střídají po jednom. Hráč se nikdy nemůže svého tahu vzdát. Žádným tahem se nesmí figurka přesunout na pole, na kterém již je jiná figurka stejné barvy. Figurky se pohybují vždy na prázdná místa, výjimkou je jen braní soupeřovy figurky. V tomto případě hráč postaví svou figurku na místo vzaté figurky soupeře. Jezdec jako jediný může přeskakovat ostatní figurky. Braní soupeřovy figurky spočívá v tom, že se tato figurka odstraní z hracího pole a na stejné hrací pole se postaví figurka, která ji vzala. Cílem hry je dát šach-mat králi oponenta. Šach nastává, když nějakým tahem napadnete soupeřova krále, tzn. přesunete figurku tak, že by potenciálně příštím tahem mohla krále brát – tomuto se říká šach. Pokud taková situace nastane, je soupeř povinen hrát tak, aby tuto hrozbu odvrátil. Například táhnout králem na pole, které není napadeno nebo před krále postavit jinou figurku a tím odvrátit útok nebo napadající kámen sebrat. Pokud neexistuje žádný takový tah, který by vyhovoval pravidlům, znamená to mat neboli šach-mat, tzn. konec hry a vítězství hráče, který dal mat. Podle pravidel se figurka krále nedá vzít, při šach-matu se proto pokládá ležmo na herní pole. Jak se pohybují jednotlivé dílky: Hra je zajímavá tím, že se každá figurka pohybuje jinak. Král se může pohybovat o jedno políčko do všech směrů, samozřejmě ne na políčka, která jsou ohrožována figurkami spoluhráče. Dva králové nemohou nikdy být na sousedních polích. Cílem hry je dát šach králi protihráče. Král nemůžet být nikdy vzatý. Pokud některý hráč napadá oponentova krále musí ho upozornit a to tak, že vyřkne “šach”. Dáma je nejsilnější figurkou, protože se může pohybovat do všech stran o kolik polí jen chce, ale nesmí při tom přeskočit jinou figurku. Jezdec se jezdec nepohybuje v přímce, ale z jednoho pole na druhé do tvaru písmena L. Může přeskakovat vlastní i oponentovy figurky. Při pohybu se nejprve posune o dvě pole dopředu, dozadu, doleva nebo doprava a poté o jedno políčko doleva, doprava, nahoru nebo dolů, aby tak okopíroval svým pohybem písmeno L. Nikdy však diagonálně. Viz. obrázek v návodu. Střelec se pohybuje a bere figurky v diagonálách. Může se pohybovat o kolik polí chce, ale jen v jednom směru najednou. Nesmí přeskakovat figurky. Z pohybu po diagonálách vyplývá, že žádným tahem nelze změnit barvu pole, na které střelec stojí. Věž Pohybuje se horizontálně a vertikálně v jakékoliv vzdálenosti. Ze svého pole se může přesunout na takové, které je buď ve stejné řadě nebo stejném sloupci. Nesmí však přeskočit žádnou figurku, která by stála v cestě. Pěšec se pohybuje o jedno políčko, kromě prvního tahu, kdy se může, pokud chce, posunout o dvě políčka vpřed. Pěšec se pohybuje pouze vertikálně, výjimkou je braní soupeřových figurek, tehdy se pohybuje diagonálně – jako střelec. Vždy však o jedno pole. Jakmile se pěšec dostane na 8. pole – soupeřovu základnu, musí se "proměnit" v jinou figurku, dle rozhodnutí hráče. A to v takovou figurku, která byla vzata soupeřem. Královna je nejlepší volbou, pokud již byla vzata.
5,0 1
899

Vilac Moje první šachy

Vilac Moje první šachy

1 hodnocení
899 Kč  včetně DPH
Nejnižší cena za posledních 30 dní: 899 Kč
Dostupnost: Skladem 4 ks
U vás: úterý 16. 04. 2024
Nákupem získáte 20 Pohoďáčků

Popis



Barevné šachy pro nejmenší s dřevěnými figurkami zvířat. Lehce upoutají pozornost dětí a ty si tak snadněji osvojí princip hry. Figurky jsou uloženy v látkovém pytlíku. Balení obsahuje 32 dílků. Ilustrováno Ingelou P. Arrhenius. Hračky Vilac mají značku francouzské agentury ADEME, to znamená, že tyto dřevěné hračky jsou vyráběny ekologicky. Šetří životní prostředí, neznečišťují půdu, vodu a vzduch, neplýtvají energiemi.
 
Hlavní vlastnosti:
  •  dřevěná herní deska i figurky
  •  barevná hra stimuluje smysly dětí
  •  design Ingelou P. Arrhenius Návod hry Moje první šachy
 
 Obsah hry:
  • herní plán
  • 16 černých a 16 bílých šachových figurek
  • bavlněný pytlík Dva hráči, “černý” a “bílý” mají kromě svého krále i 15 dalších figurek: dámu, 2 střelce, 2 jezdce, 2 věže a 8 pěšců.
 
Startovací pozice: Na začátku hry se dílky rozestaví jako na obrázku č. 1, který naleznete v návodu v balení. Král vždy stojí na poli D, královna na poli E. Začíná bílý hráč a poté se v tazích střídají po jednom. Hráč se nikdy nemůže svého tahu vzdát. Žádným tahem se nesmí figurka přesunout na pole, na kterém již je jiná figurka stejné barvy. Figurky se pohybují vždy na prázdná místa, výjimkou je jen braní soupeřovy figurky. V tomto případě hráč postaví svou figurku na místo vzaté figurky soupeře. Jezdec jako jediný může přeskakovat ostatní figurky. Braní soupeřovy figurky spočívá v tom, že se tato figurka odstraní z hracího pole a na stejné hrací pole se postaví figurka, která ji vzala. Cílem hry je dát šach-mat králi oponenta. Šach nastává, když nějakým tahem napadnete soupeřova krále, tzn. přesunete figurku tak, že by potenciálně příštím tahem mohla krále brát – tomuto se říká šach. Pokud taková situace nastane, je soupeř povinen hrát tak, aby tuto hrozbu odvrátil. Například táhnout králem na pole, které není napadeno nebo před krále postavit jinou figurku a tím odvrátit útok nebo napadající kámen sebrat. Pokud neexistuje žádný takový tah, který by vyhovoval pravidlům, znamená to mat neboli šach-mat, tzn. konec hry a vítězství hráče, který dal mat. Podle pravidel se figurka krále nedá vzít, při šach-matu se proto pokládá ležmo na herní pole.
 
Jak se pohybují jednotlivé dílky: Hra je zajímavá tím, že se každá figurka pohybuje jinak. Král se může pohybovat o jedno políčko do všech směrů, samozřejmě ne na políčka, která jsou ohrožována figurkami spoluhráče. Dva králové nemohou nikdy být na sousedních polích. Cílem hry je dát šach králi protihráče. Král nemůžet být nikdy vzatý. Pokud některý hráč napadá oponentova krále musí ho upozornit a to tak, že vyřkne “šach”. Dáma je nejsilnější figurkou, protože se může pohybovat do všech stran o kolik polí jen chce, ale nesmí při tom přeskočit jinou figurku. Jezdec se jezdec nepohybuje v přímce, ale z jednoho pole na druhé do tvaru písmena L. Může přeskakovat vlastní i oponentovy figurky. Při pohybu se nejprve posune o dvě pole dopředu, dozadu, doleva nebo doprava a poté o jedno políčko doleva, doprava, nahoru nebo dolů, aby tak okopíroval svým pohybem písmeno L. Nikdy však diagonálně. Viz. obrázek v návodu. Střelec se pohybuje a bere figurky v diagonálách. Může se pohybovat o kolik polí chce, ale jen v jednom směru najednou. Nesmí přeskakovat figurky. Z pohybu po diagonálách vyplývá, že žádným tahem nelze změnit barvu pole, na které střelec stojí. Věž Pohybuje se horizontálně a vertikálně v jakékoliv vzdálenosti. Ze svého pole se může přesunout na takové, které je buď ve stejné řadě nebo stejném sloupci. Nesmí však přeskočit žádnou figurku, která by stála v cestě. Pěšec se pohybuje o jedno políčko, kromě prvního tahu, kdy se může, pokud chce, posunout o dvě políčka vpřed. Pěšec se pohybuje pouze vertikálně, výjimkou je braní soupeřových figurek, tehdy se pohybuje diagonálně – jako střelec. Vždy však o jedno pole. Jakmile se pěšec dostane na 8. pole – soupeřovu základnu, musí se "proměnit" v jinou figurku, dle rozhodnutí hráče. A to v takovou figurku, která byla vzata soupeřem. Královna je nejlepší volbou, pokud již byla vzata.

Parametry a specifikace

Barva: mix barev
Doporučený věk od: 6 let
Materiál: dřevo
Počet hráčů: 2

Katalogové číslo:

 696913
Sdílet
vilac

Hodnocení

5,0 (1 hodnocení)
100 % zákazníků doporučuje

Dotazy

Tento produkt má 1 dotaz

Chci se zeptat

Uživatelské hodnocení

Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů pro obchodní a marketingové účely společnosti 4Home, a.s.

action banner
feedback
NEWSLETTER
VÁŠ NÁZOR

Nenechte si ujít novinky a speciální nabídky.

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a o všem se dozvíte jako první.

Váš názor nás zajímá!

Zavřít