Principy a ochrana soukromí na 4home.cz

4home.cz přizpůsobujeme na míru vám. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty. Kliknutím na tlačítko "Rozumím" souhlasíte také s využíváním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech. Personalizaci a cílenou reklamu si můžete podrobněji nastavit nebo kdykoliv vypnout v Nastavení soukromí

Kontakt 0 Oblíbené Přihlášení Košík

Náhled košíku

K dopravě ZDARMA zbývá nákup za 1 500 Kč
Váš košík je prázdný...

Všeobecné obchodní podmínky společnosti 4home, a.s. upravující spolupráci s dodavateli (B2B)

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (VOP) jsou vydány společností 4home, a.s., IČO: 274 65 616, se sídlem Hvězdova 1073/33, Nusle, 140 00 Praha 4, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn.: B 13415, jako součást rámcové smlouvy o obchodní spolupráci s dodavateli (B2B) v souladu s ustanovením § 1751 občanského zákoníku a upravují práva a povinnosti mezi společností 4home, a.s. a příslušným dodavatelem vznikající v souvislosti s dodávkami zboží dodavatelem společnosti 4home, a.s. a při související obchodní spolupráci.

II. VÝKLAD POJMŮ

1. Pro účely VOP se zavádějí tyto pojmy, kterým je přiřazen následující význam:

a) Ceník je aktuální ceník určující Kupní cenu Zboží, přičemž první verze Ceníku je Přílohou č. 1 Rámcové smlouvy a byla Odběrateli také doručena v Odběratelem určeném elektronickém formátu a Odběratelem určeným způsobem před uzavřením Rámcové smlouvy dle čl. VI. VOP. Aktualizace Ceníku probíhá postupem dle čl. VI. VOP. Podrobné podmínky elektronické komunikace, včetně příslušných formátů, jsou zveřejněny na Internetových stránkách.

b) Centrální sklad je sklad Odběratele na adrese 4home, a.s., Na Brně 2065, 500 06, Hradec Králové.

c) Dílčí kupní smlouva je dílčí kupní smlouva uzavřená na základě VOP postupem dle čl. IV. VOP, tedy zejména uplynutím lhůty pro odmítnutí či modifikaci Poptávky stanovené Dodavateli nebo aktivním potvrzením Nabídky Odběratelem.

d) Dodací list je doklad vystavený Dodavatelem před dodáním Zboží ke každé distribuční jednotce Zboží určené v Rámcové smlouvě obsahující specifikaci dodávaného Zboží a odkaz na příslušnou Objednávku Zboží. Dodací list je dodán Odběrateli před Termínem dodání Zboží nejpozději v termínech určených Rámcovou smlouvou.

e) Dodavatel je příslušný dodavatel, právnická či fyzická osoba podnikatel spolupracující na základě Rámcové smlouvy s Odběratelem. Dodavatel je smluvní stranou Rámcové smlouvy.

f) DPH je daň z přidané hodnoty platná dle zákona o DPH, nebo jiná daň obdobné povahy nahrazující daň z přidané hodnoty, ve výši dle kdykoliv v budoucnu aktuálně platných právních předpisů.

g) Důvěrné informace jsou informace vymezené v čl. XII. VOP.

h) EAN je standardizovaný čárový kód (European Article Number) systému POS užívaného Odběratelem, jímž je označeno Zboží.

i) GDPR je Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).

j) Internetové stránky jsou aktuální internetové stránky Odběratele dostupné prostřednictvím odkazu www.4home.cz.

k) Internetový obchod je internetový obchod Odběratele dostupný na Internetových stránkách.

l) Kupní cena je kupní cena, kterou Odběratel hradí Dodavateli za Zboží dle Dílčí kupní smlouvy. Kupní cena je vždy uváděna bez DPH. Kupní cena obsahuje veškeré poplatky stanovené právními předpisy a je konečná.

m) Nabídka je závazná nabídka na dodání Zboží Dodavatelem Odběrateli vzniklá postupem dle čl. IV. VOP, přičemž je platná nejméně po dobu platnosti Nabídky určené Rámcovou smlouvou. Závazná Nabídka vzniká, zašle-li Dodavatel nejpozději v Termínu pro změnu Odběrateli modifikaci Poptávky (předběžné objednávky).

n) Občanský zákoník je zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

o) Objednávací dny jsou dny určené Rámcovou smlouvou, ve kterých je Odběratel oprávněn učinit Poptávku. Je-li Rámcovou smlouvou určena pouze četnost Objednávek v týdnu, je Odběratel oprávněn učinit Poptávku v kterýkoliv den týdne při dodržení sjednané týdenní četnosti; pro tento případ jsou Objednávací dny všechny dny v týdnu.

p) Objednávka je objednávka Zboží ze strany Odběratele specifikující zejména konkrétní množství Zboží a Termín dodání Zboží a vznikající postupem dle čl. IV. VOP. Vznikem Objednávky dochází k uzavření Dílčí kupní smlouvy mezi Smluvními stranami.

q) Odběratel je obchodní společnost 4home, a.s., IČO: 274 65 616, se sídlem Hvězdova 1073/33, Nusle, 140 00 Praha 4, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. B 13415.

r) Poptávka je předběžná objednávka Zboží Odběratelem zaslaná Dodavateli a učiněná v souladu s čl. IV. VOP. V prostředku elektronické komunikace EDI je pro ni využívána zpráva typu „ORDER“.

s) Prostředky elektronické komunikace jsou elektronická pošta, softwarové rozhraní electronic data interchange (EDI, ORION), tj. systém elektronické výměny dat, případně též určený portál Odběratele umožňující elektronickou komunikaci mezi Smluvními stranami. Konkrétní prostředek elektronické komunikace užívaný mezi Smluvními stranami specifikuje spolu s užívaným formátem Rámcová smlouva. Podrobné podmínky elektronické komunikace, včetně příslušných formátů, jsou zveřejněny na Internetových stránkách.

t) Příjemka je doklad o přijetí Zboží Odběratelem vystavený Odběratelem po kontrole množství a kvality dodaného Zboží a v termínech určených Rámcovou smlouvou. Příjemka představuje podklad pro vystavení daňového dokladu – faktury Dodavatelem na Kupní cenu za řádně a včasně dodané Zboží.

u) Rámcová smlouva je příslušná rámcová smlouva uzavřená mezi Smluvními stranami za účelem obchodní spolupráce a dodávání Zboží Dodavatelem Odběrateli na základě Dílčích kupních smluv. Nedílnou součástí Rámcové smlouvy jsou tyto VOP, přičemž na základě Rámcové smlouvy dochází v souladu s postupem dle VOP k uzavření Dílčích kupních smluv za účelem pravidelného nákupu Zboží Odběratelem. Rámcová smlouva upravuje individuální podmínky spolupráce mezi Odběratelem a Dodavatelem, zejména Objednávací dny, termíny, výše slev, bonusů, splatnosti Kupní ceny atp. Rámcová smlouva může obsahovat ujednání odlišná od VOP, přičemž v takovém případě má ujednání Rámcové smlouvy přednost.

v) Smluvní strany jsou společně Odběratel a Dodavatel.

w) Subjekt údajů je fyzická osoba, kterou lze přímo nebo nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, a jejíž osobní údaje jsou zpracovávány Odběratelem ve smyslu GDPR.

x) Termín dodání je konkrétní čas, či časové určení doby, pro dodání (závoz) Zboží Dodavatelem Odběrateli dodávaného dle Dílčí kupní smlouvy.

y) Termín Poptávky je nejzazší časový okamžik Objednávacího dne, do kterého je Poptávka doručena Dodavateli.

z) Termín pro změnu je termín, do kterého je Dodavatel nejpozději oprávněn odmítnout Poptávku nebo modifikovat Poptávku a tím učinit závaznou Nabídku.

aa) VOP jsou tyto všeobecné obchodní podmínky, které jsou vydávány Odběratelem a tvoří nedílnou součást Rámcové smlouvy, a to včetně příloh VOP. Platné a účinné VOP jsou k dispozici na Internetových stránkách v sekci pro Dodavatele.

bb) Zákazník je koncový zákazník Odběratele, tedy fyzická nebo právnická osoba nakupující Zboží od Odběratele, zejména prostřednictvím Internetového obchodu.

cc) Zákon o DPH je zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.

dd) Zákon o účetnictví je zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.

ee) Zboží jsou veškeré produkty i další plnění, které Dodavatel dodává Odběrateli na základě Dílčích kupních smluv.

2. Ostatní pojmy uvedené v těchto VOP nebo v Rámcové smlouvě se vykládají v souladu s obecně závaznými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem.

3. V případě, že dojde ke změně či nahrazení právní úpravy a taková změna se dotkne Rámcové smlouvy či těchto VOP, Smluvní strany budou Rámcovou smlouvu a VOP i nadále vykládat v souladu s jejich smyslem a zároveň tak, aby mohlo dojít k řádnému splnění požadavků stanovených novou právní úpravou. Odběratel je oprávněn vyzvat Dodavatele k uzavření dodatku Rámcové smlouvy, kterým dojde k přizpůsobení Rámcové smlouvy nové právní úpravě v rozsahu odpovídajícím změně právní úpravy, bude-li to třeba; Dodavatel je povinen dodatek uzavřít do jednoho měsíce ode dne, kdy jej k tomu Odběratel vyzve; tím není dotčeno oprávnění Odběratele měnit VOP postupem předpokládaným VOP.

III. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ

1. Těmito VOP se sjednávají podmínky, na jejichž základě budou mezi Smluvními stranami uzavírány samostatné Dílčí kupní smlouvy o dodávkách Zboží obsahující závazek Dodavatele dodat specifikované Zboží Odběrateli a závazek Odběratele Zboží převzít a uhradit za Zboží příslušnou Kupní cenu, to vše dle podmínek VOP, Rámcové smlouvy a příslušné Dílčí kupní smlouvy.

2. Obsahuje-li Rámcová smlouva ujednání odlišné či rozporné s ujednáním VOP, má ujednání Rámcové smlouvy přednost před ujednáním VOP.

IV. DÍLČÍ KUPNÍ SMLOUVA

1. Dílčí kupní smlouva je uzavírána mezi Odběratelem a Dodavatelem postupem dle tohoto článku VOP, a to v okamžiku vzniku Objednávky ve vztahu k příslušnému Zboží, jak je specifikováno v Objednávce. Nedojde-li k uzavření Dílčí kupní smlouvy dle tohoto článku VOP, nevzniká mezi Smluvními stranami závazek dodat Zboží, ani zaplatit Kupní cenu za Zboží. Každá Dílčí kupní smlouva se řídí ujednáním VOP a Rámcové smlouvy.

2. Dílčí kupní smlouva je zpravidla uzavírána následujícím postupem:

2.1 Odběratel zašle Dodavateli některým z prostředků elektronické komunikace v Objednávací den Poptávku (předběžnou objednávku) konkrétního druhu a množství Zboží s uvedením Termínu dodání Zboží, a to vždy nejpozději do Termínu Poptávky.

2.2 Dodavatel Poptávku akceptuje aktivně v Termínu pro změnu nebo konkludentně – mlčky, pokud nejpozději do Termínu pro změnu výslovně neodmítne Poptávku nebo nezašle modifikaci Poptávky dle bodu 2.3 níže. Dodavatel je oprávněn plnění dle Poptávky odmítnout nebo modifikovat nejpozději do Termínu pro změnu, neodmítne-li Dodavatel v této lhůtě Poptávku nebo neučiní její modifikaci, platí, že Poptávku potvrdil a dochází ke vzniku Objednávky. Odmítne-li Dodavatel nejpozději do Termínu pro změnu Poptávku, nedochází ke vzniku Objednávky ani uzavření Dílčí kupní smlouvy a Smluvní strany nejsou povinny k vzájemnému plnění.

2.3 Dodavatel je dále oprávněn nejpozději v Termínu pro změnu zaslat některým z prostředků elektronické komunikace určeným Rámcovou smlouvou Odběrateli modifikaci Poptávky (předběžné objednávky), tj. úpravu plnění dle svých aktuálních možností. Zašle-li Dodavatel nejpozději v Termínu pro změnu Odběrateli modifikaci Poptávky, vzniká závazná Nabídka Dodavatele na dodání Zboží s uvedením změn druhu, množství Zboží a Termínu dodání Zboží.

2.4 Odběratel je oprávněn Nabídku (modifikaci předběžné objednávky) přijmout jejím aktivním potvrzením z jeho strany, přičemž Dodavatel se zavazuje, že po dobu platnosti Nabídky stanovené Rámcovou smlouvou garantuje splnění Nabídky v případě jejího přijetí Odběratelem v době platnosti Nabídky. Není-li Nabídka výslovně potvrzena Odběratelem nejpozději ve lhůtě platnosti Nabídky stanovené Rámcovou smlouvou, nedochází ke vzniku Objednávky ani uzavření Dílčí kupní smlouvy a Smluvní strany nejsou povinny k vzájemnému plnění.

2.5 Okamžikem, kdy Dodavatel aktivně nebo konkludentně – mlčky potvrdí Poptávku dle odst. 2.2 nebo okamžikem, kdy Odběratel potvrdí Nabídku dle odst. 2.4 výše, dochází ke vzniku Objednávky a uzavření Dílčí kupní smlouvy, přičemž Dodavatel se zavazuje dodat sjednané druhy a množství Zboží ve sjednané kvalitě nejpozději v Termínu dodání a Odběratel za řádně a včasně dodané Zboží uhradí Kupní cenu.

3. Smluvní strany vylučují aplikaci § 1744 občanského zákoníku, tedy vylučují možnost uzavření Dílčí kupní smlouvy či kteréhokoliv jejího ujednání přijetím nabídky způsobem, že se podle nabídky Smluvní strana zachová, např. formou přijetí či poskytnutí plnění, ledaže VOP výslovně stanoví opak.

4. Odběratel je oprávněn od Dílčí kupní smlouvy odstoupit kdykoli, pokud Dodavatel závažným způsobem poruší jakoukoliv svou povinnost sjednanou ve VOP či v Rámcové smlouvě, nebo z důvodů které plynou z obecně závazných právních předpisů.

V. DODÁNÍ ZBOŽÍ

1. Dodavatel prohlašuje, že je oprávněn k dodání Zboží dle Dílčích kupních smluv v souladu s obecně závaznými právními předpisy a je oprávněn převést vlastnické právo ke Zboží. Zboží nemá žádné faktické ani právní vady, zejména na Zboží neváznou žádná práva třetích osob, ani jeho prodejem nedochází k porušení smluvních či jiných povinností Dodavatele.

2. Dodavatel se dále zavazuje k předání Odběrateli veškerých informací a údajů o Zboží potřebných pro jeho prodej prostřednictvím Internetového obchodu provozovaného Odběratelem, zejména v rozsahu dle § 9 a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, včetně přímo použitelných právních předpisů Evropské unie, a to v rozsahu, struktuře a formátech dle určení Odběratele. Dodavatel se zavazuje o změně takto předaných údajů Odběratele bez zbytečného odkladu informovat a předat Odběrateli aktualizované údaje, a to nejpozději do deseti dnů ode dne jejich změny.

3. Dodavatel se zavazuje dodat Zboží dle Dílčích kupních smluv v jakosti, provedení, množství a v Termínu dodání dle příslušné Objednávky, a to do Centrálního skladu. Není-li sjednána výslovně jakost a provedení Zboží, zavazuje se jej Dodavatel dodat v jakosti a provedení vhodném pro obvyklý účel užití Zboží.

4. Dodavatel se dále zavazuje dodávat Zboží vždy vhodně zabaleno ve vhodných přepravních obalech tak, aby bylo řádně chráněno před poškozením, a to vždy dle povahy dodávaného Zboží. Zboží musí být baleno tak, aby jej po vyjmutí z přepravního obalu bylo možné naskladnit. Každý přepravní obal musí být řádně čárovým kódem EAN označen tak, aby bylo možné řádně identifikovat dodané Zboží. Veškeré Zboží musí být dodáno v balení a s označením odpovídajícím obecně závazným právním předpisům.

5. Je-li s ohledem na povahu Zboží třeba pro plnění informačních povinností Odběratele v postavení prodávajícího stanovených zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, předání příslušných informací v přiloženém písemném návodu, zavazuje se Dodavatel v každém balení přiložit také návod k použití, a to v podobě a ve znění odpovídajícím právním předpisům.

6. Před každým dodáním Zboží do Centrálního skladu je Dodavatel povinen doručit prostředkem elektronické komunikace Odběrateli Dodací list k příslušnému Zboží, které je předmětem dodávky, a to v dostatečném časovém předstihu určeném Rámcovou smlouvou tak, aby se s jeho obsahem mohl Odběratel seznámit. Dodavatel je povinen vystavit Dodací list ke každé distribuční jednotce, tedy ke každé jednotlivé paletě, krabici, pytli, v nichž je distribuováno Zboží, dle určené distribuční jednotky k příslušnému Zboží v Rámcové smlouvě, případně v Objednávce. Dodací list musí obsahovat výslovný a jasně viditelný odkaz na příslušnou Objednávku.

7. Náklady na dopravu Zboží od Dodavatele do Centrálního skladu Odběratele hradí Dodavatel.

8. Odběratel provede při dodání Zboží v Centrálním skladu kontrolu množství a kvality Zboží, a to nejpozději ve lhůtě pro naskladnění Zboží určené v Rámcové smlouvě. Po provedení předmětné kontroly Zboží vystaví Odběratel Příjemku obsahující odkaz na příslušnou Objednávku anebo Dodací list. V Příjemce je specifikováno dodané Zboží Odběrateli. Odběratel zašle Příjemku Dodavateli ve lhůtě dle první věty tohoto odstavce prostředkem elektronické komunikace. Příjemka prokazatelně potvrzuje množství, jakost a provedení dodaného Zboží Dodavatelem Odběrateli a slouží jako podklad pro vystavení daňového dokladu – faktury na Kupní cenu Zboží.

9. Zboží je předáno a převzato okamžikem vystavení Příjemky Odběratelem, a to v množství, jakosti a provedení dle Příjemky. V tomto okamžiku dochází k převodu vlastnického práva ke Zboží na Odběratele. Ve stejném okamžiku dochází i přechodu nebezpečí vzniku škody na Zboží na Odběratele. Předání Zboží bez vystavení Příjemky nepředstavuje řádné dodání Zboží Odběrateli a nepředstavuje splnění závazků Dodavatele z příslušné Dílčí kupní smlouvy.

10. V případě, že Odběratel nevystaví Příjemku nejpozději ve lhůtě pro naskladnění Zboží určené v Rámcové smlouvě, je Dodavatel oprávněn vystavit daňový doklad – fakturu na Kupní cenu Zboží dle údajů v Dodacím listu. Pro tento případ se i v případě vystavování daňového dokladu – faktury Odběratelem za Dodavatele (self-billing) stanoví, že podkladem pro fakturaci je Dodací list.

11. Odběratel nenese odpovědnost za nesoulad obsahu Příjemky a Dodacího listu (případně Dodacích listů). Dodavatel je oprávněn namítnout tento nesoulad u Odběratele formou reklamace Příjemky, je-li přesvědčen, že obsah Příjemky neodpovídá skutečnosti, a to nejpozději do 2 pracovních dnů od obdržení Příjemky. V případě uplatnění reklamace Příjemky Dodavatelem se Odběratel zavazuje předat Dodavateli kamerové záznamy pořízené z doby dodání Zboží v Centrálním skladu. Dodavatel je oprávněn provést kontrolu kamerového záznamu. V případě, že kamerovým záznamem bude prokazatelně doloženo, že Příjemka neodpovídá skutečnosti (zejména bylo doručeno prokazatelně Zboží v odlišném množství, jakosti či provedení), zavazuje se Odběratel vystavit opravnou Příjemku, která bude odpovídat stavu zjištěnému dle kamerového záznamu ze zpracování dodávky Zboží. Opravná Příjemka je v takovém případě podkladem k vystavení daňového dokladu – faktury na Kupní cenu Zboží.

12. Odběratel není povinen převzít částečné dodávky Zboží.

13. V případě, že dodané Zboží vyžaduje v souladu s obecně závaznými právními předpisy zvláštní podmínky skladování, je Dodavatel povinen na tuto skutečnost Odběratele předem upozornit.

14. Zboží doručené do Centrálního skladu Odběratele v rozporu s podmínkami tohoto článku VOP je oprávněn Odběratel odmítnout, přičemž odmítnutí převzetí Zboží v takovém případě není porušení žádného závazku Odběratele a v souvislosti s takovýmto postupem Dodavateli nevznikají žádné nároky vůči Odběrateli, případně se jich pro tento případ výslovně vzdává. V případě odmítnutí Zboží ve smyslu tohoto odstavce VOP se Zboží považuje za nedodané. Odmítnuté Zboží se Dodavatel zavazuje odvézt z Centrálního skladu na své náklady nejpozději do 5 pracovních dnů od jeho dodání do Centrálního skladu. Odmítnutí Zboží představuje oprávněné odstoupení od části Dílčí kupní smlouvy v rozsahu Zboží, které bylo odmítnuto.

15. Poruší-li Dodavatel podmínky dodání Zboží stanovené tímto článkem Smlouvy, je Odběratel oprávněn uplatnit vůči Dodavateli nárok na smluvní pokuty dle čl. X. VOP níže.

VI. KUPNÍ CENA A PLATEBNÍ METODY

1. Kupní cena je stanovena v Ceníku platném a účinném v okamžiku vzniku Poptávky . Ceník je platný v okamžiku kdy, je doručen Odběrateli způsobem a ve formátu určeném Rámcovou smlouvou, a účinný v okamžiku účinnosti, který je v Ceníku uveden, nejdříve však k následujícímu pracovnímu dni po jeho doručení Odběrateli anebo v termínech určených Rámcovou smlouvou.

2. První verze platného a účinného Ceníku je Přílohou č. 1 Rámcové smlouvy, přičemž Ceník je možné aktualizovat jeho zasláním Odběrateli prostředkem elektronické komunikace, a to způsobem a ve formátu dle Rámcové smlouvy. Četnost a bližší podmínky aktualizace Ceníku jsou specifikovány v Rámcové smlouvě.

3. Snížení Kupní ceny oproti výši uvedené v Ceníku je přípustné bez dalšího. Zvýšení Kupní ceny oproti výši uvedené v Ceníku je možné pouze formou aktualizace Ceníku dle podmínek tohoto článku VOP a Rámcové smlouvy.

4. Kupní cena je cenou konečnou a je považována za cenu bez DPH. Kupní cena bude navýšena o DPH v zákonem stanovené výši. Kupní cena je splatná na základě daňového dokladu – faktury vystaveného dle VOP na základě Příjemky. Podkladem pro vystavení daňového dokladu je Příjemka, nestanoví-li VOP výslovně jinak. Obsah faktury musí odpovídat zákonu o DPH a zákonu o účetnictví a musí obsahovat odkaz na příslušnou Objednávku, na jejímž základě bylo dodáno Zboží.

5. Daňový doklad je vystaven Dodavatelem nebo Odběratelem (self-billing), a to dle určení Rámcové smlouvy. Splatnost daňového dokladu – faktury na Kupní cenu je určena Rámcovou smlouvou.

6. Vystavuje-li daňový doklad Dodavatel, vystaví jej nejdříve po předání Příjemky, jak je specifikována výše, vyjma situace dle čl. V. odst. 10, kdy je Dodavatel oprávněn daňový doklad vystavit bez zbytečného odkladu po uplynutí lhůty pro naskladnění Zboží. Dodavatel se zavazuje doručit daňový doklad Odběrateli bez zbytečného odkladu po jeho vystavení, nejpozději pět dní před datem jeho splatnosti. Odběratel je oprávněn vrátit daňový doklad Dodavateli v případě, že neodpovídá VOP a Rámcové smlouvě, zejména není-li v souladu s Příjemkou, datum DPH neodpovídá dni vystavení Příjemky, datum vystavení předchází dni vystavení Příjemky, neobsahuje odkaz na Objednávku, cena neodpovídá Ceníku platnému v době vzniku poptávky, splatnost neodpovídá Rámcové smlouvě, a Dodavatel je v takovém případě povinen vystavit řádný daňový doklad ve znění odpovídajícím VOP, Rámcové smlouvě i Příjemce, doba splatnosti počne běžet od data vystavení řádného daňového dokladu splňujícího požadavky VOP.

7. Vystavuje-li daňový doklad – fakturu Odběratel (self-billing), Dodavatel zmocnil v souladu s ustanovením § 28 odst. 7 zákona o DPH Odběratele, aby jménem Dodavatele vystavil daňový doklad – fakturu na Kupní cenu za plnění dle Dílčí kupní smlouvy (self-billing), a to na základě Příjemky vystavené Odběratelem. Dodavatel přijme všechny daňové doklady – faktury vystavené Odběratelem v souladu s VOP. Za správnost údajů poskytnutých pro účely vystavení daňového dokladu a včasnost jejich poskytnutí Odběrateli odpovídá Dodavatel. Odběratel vystaví daňový doklad – fakturu v den vystavení Příjemky a zašle daňový doklad – fakturu vystavený v souladu s VOP Dodavateli nejpozději do pěti dnů ode dne jeho vystavení. Zmocnění k vystavování daňových dokladů se vztahuje i na opravné daňové doklady.

8. Daňové doklady – faktury budou doručovány prostředkem elektronické komunikace dle určení Rámcové smlouvy.

9. V případě rizika vzniku ručení Odběratele jako příjemce zdanitelného plnění podle zákona o DPH je Odběratel oprávněn zajistit DPH v souladu se zákonem o DPH (tj. poukázat DPH přímo na účet místně příslušného správce daně). Takový postup nezakládá prodlení Odběratele se zaplacením Kupní ceny. Dodavatel je povinen Odběrateli neprodleně oznámit, že se stal nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a zákona o DPH, a to písemně nejpozději do pěti dnů ode dne příslušného rozhodnutí správce daně. Dodavatel je povinen Odběrateli uhradit veškeré škody, které Odběrateli v souvislosti s ručením podle zákona o DPH vzniknou.

10. Odběratel je vždy oprávněn uhradit Kupní cenu ve prospěch účtu, který je správcem daně zveřejněn jako účet Dodavatele způsobem umožňujícím dálkový přístup.

VII. ODPOVĚDNOST ZA VADY, ZÁRUKA A JAKOST

1. Zboží, včetně obalů Zboží a informací předávaných spolu se Zbožím zejména za účelem informování Zákazníka, musejí odpovídat požadavkům obecně závazných právních předpisů, včetně požadavků na prodej Zboží Zákazníkovi, který je v postavení spotřebitele.

2. Při dodání Zboží v Centrálním skladu provede Odběratel základní kontrolu množství, provedení a jakosti Zboží a dojde ke kontrole obalů Zboží a zjevných vad Zboží. Odběratel je oprávněn uplatnit předmětné vady Zboží již při jeho přebírání, a to soupisem vad, přičemž je oprávněn rovněž vadné Zboží odmítnout převzít. Odmítnutí převzetí Zboží či vrácení Zboží, případně i jeho části, má účinky odstoupení od části Dílčí kupní smlouvy Odběratelem. Zboží, ve vztahu k němuž došlo k odstoupení od Dílčí kupní smlouvy, je Dodavatel povinen z Centrálního skladu bez odkladu odvézt, nejpozději do 5 pracovních dnů.

3. Veškeré vady Zboží, včetně zjevných vad, je Odběratel oprávněn uplatnit, bez zbytečného odkladu poté, kdy se o takových vadách dozví, nejpozději do uplynutí záruční doby Zboží, jak je uvedena níže.

4. Odběratel je vždy oprávněn požadovat odstranění vady formou, která je specifikována v Rámcové smlouvě.

5. Smluvní strany berou na vědomí, že prohlídka Zboží bude provedena až samotným Zákazníkem. Z tohoto důvodu je Odběratel oprávněn uplatnit vady Zboží i kdykoliv po jejich zjištění koncovým Zákazníkem Odběratele, nejpozději do uplynutí záruční doby Zboží.

6. Dodavatel tímto poskytuje Odběrateli na Zboží záruku za jakost v minimální délce 24 měsíců (záruční doba Zboží), přičemž záruční doba počne běžet okamžikem převzetí Zboží Zákazníkem Odběratele. V případě, že Dodavatel ve vztahu k příslušnému Zboží, či jeho části, poskytuje záruční doby delší oproti záruční době dle první věty tohoto odstavce, uplatní se na Zboží, případně jeho příslušnou část, tato delší záruční doba (zejména je-li delší záruční doba vyznačena na obale či v záručním listě).

7. Uplatní-li Zákazník v záruční době dle předchozího odstavce VOP u Odběratele vady Zboží kryté zárukou za jakost, posoudí oprávněnost reklamace Odběratel. Výlučně odběratel jedná ve vztahu k Zákazníkovi. Odběratel vypořádá případné nároky ze záruky za jakost ve vztahu k Zákazníkovi dle svého uvážení. Následně je Odběratel oprávněn uplatnit příslušné vady Zboží kryté zárukou za jakost u Dodavatele, a to dle podmínek Rámcové smlouvy. Je-li tak v Rámcové smlouvě ujednáno, může být uplatnění záručních vad Zákazníkem řešeno se součinností Dodavatele, v takovém případě předá Odběratel toto reklamované Zboží Dodavateli s uvedením důvodu reklamace, kterou uvedl Zákazník. Dodavatel se zavazuje posoudit oprávněnost reklamace a (i) posoudí-li reklamaci jako oprávněnou, zavazuje se vypořádat nárok Zákazníka opravou či výměnou Zboží, přičemž toto Zboží Zákazníkovi odešle nejpozději do patnácti dnů ode dne obdržení reklamovaného Zboží na své náklady; (ii) posoudí-li reklamaci jako neoprávněnou, zavazuje se zajistit vyhotovení písemné zprávy, ve které uvede důvody zamítnutí reklamace, a tuto zprávu odešle s reklamovaným Zbožím Zákazníkovi nejpozději do patnácti dnů ode dne obdržení reklamovaného Zboží na své náklady.

8. Smluvní strany jsou oprávněny v Rámcové smlouvě sjednat, že jednotlivé vady a reklamace budou řešeny formou paušální finanční náhrady za kus reklamovaného Zboží. V takovém případě je Odběratel oprávněn vracet Zákazníkům cenu Zboží a ve vztahu mezi Dodavatelem a Odběratelem dojde k vypořádání na základě paušálních náhrad stanovených v Rámcové smlouvě. V takovém případě nedochází k přeposílání reklamovaného Zboží k vyřízení reklamace Dodavateli, Dodavatel není zatížen závazkem vyřizovat reklamace ve stanovených lhůtách. Odběratel je oprávněn nároky dle tohoto odstavce uplatnit zápočtem na Kupní cenu Zboží.

9. V případě, že Smluvní strany sjednají v Rámcové smlouvě nárok Odběratele na vrácení neprodaného Zboží či jeho části Dodavateli, je Odběratel oprávněn jednostranně odstoupit od Dílčí kupní smlouvy zcela či částečně v rozsahu neprodaného Zboží a požadovat po Dodavateli zpětný odběr Zboží, ve vztahu k němuž od Dílčí kupní smlouvy odstoupil. V takovém případě se Dodavatel zavazuje zpětně odebrat a odvézt Odběratelem specifikované Zboží z Centrálního skladu nejpozději do 2 pracovních dnů ode dne doručení písemné výzvy Odběratele ke zpětnému odběru Zboží; okamžikem doručení této výzvy Odběratel od Dílčí kupní smlouvy ve specifikovaném rozsahu odstupuje. Dodavatel se zavazuje v případě dle tohoto článku vystavit k příslušnému daňovému dokladu dobropis na příslušnou část Kupní ceny Zboží, ve vztahu k němuž Odběratel od Dílčí kupní smlouvy odstoupil. Dobropis se Dodavatel zavazuje vystavit nejpozději do 2 pracovních dnů od dne doručení písemné výzvy Odběratele ke zpětnému odběru Zboží dle tohoto odstavce.

VIII. OBRATOVÝ A MARKETINGOVÝ BONUS, POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ

1. Smluvní strany jsou oprávněny sjednat v Rámcové smlouvě tzv. obratový bonus pro Odběratele za prodej Zboží Dodavatele. V případě sjednání obratového bonusu pro Odběratele Smluvní strany v Rámcové smlouvě určí: (i) periodicitu, za kterou je obrat zjišťován, např. ročně, kvartálně, měsíčně (perioda vyúčtování), (ii) stanovené hranice obratu, při jejichž dosažení vzniká nárok na obratový bonus (limit obratu) a (iii) výši obratového bonusu v procentech určovanou z dosaženého obratu za prodej Zboží (výše bonusu). Vznikne-li Odběrateli nárok na obratový bonus za příslušné období, představuje tento obratový bonus slevu z Kupní ceny za Zboží dodané Odběrateli za příslušné období. Dodavatel s ohledem na uvedené vystaví a doručí Odběrateli opravný daňový doklad na Kupní cenu za dodané Zboží v příslušném období zohledňující obratový bonus, a to nejpozději do 15. dne měsíce následujícího po posledním dni příslušného období. Vystavení daňového dokladu je zároveň i dnem zdanitelného plnění. Splatnost obratového bonusu je 30 dnů od data vystavení dokladu. Pohledávku na slevu z Kupní ceny ve výši obratového bonusu je Odběratel oprávněn jednostranně započíst vůči kterékoliv pohledávce Dodavatele za Odběratelem. Při určení dosaženého obratu se vychází z Kupních cen hrazených Odběratelem Dodavateli.

2. Odběratel v rámci své obchodní činnosti, zejména v rámci provozu Internetového obchodu, vykonává řadu marketingových aktivit zaměřených na zvýšení prodeje Zboží, za tímto účelem vynakládá vlastní prostředky, přičemž tímto dochází rovněž k propagaci značek a Zboží Dodavatele. S ohledem na uvedené se Smluvní strany mohou v rámci tzv. standardní marketingové propagace dohodnout na poskytnutí tzv. marketingového bonusu Odběrateli, tj. finančního zvýhodnění za poskytované marketingové služby, určeného dle dosaženého obratu za prodej Zboží. V případě sjednání marketingového bonusu pro Odběratele Smluvní strany v Rámcové smlouvě určí: (i) periodicitu, za kterou je zjišťován obrat sloužící jako základ pro určení marketingového bonusu, např. ročně, kvartálně, měsíčně (perioda vyúčtování), (ii) stanovené hranice obratu, při jejichž dosažení vzniká nárok na marketingový bonus v příslušné výši (limit obratu) a (iii) výši marketingového bonusu v procentech určovanou z dosaženého obratu za prodej Zboží (výše bonusu). Vznikne-li Odběrateli nárok na marketingový bonus za příslušné období, představuje tento marketingový bonus slevu z Kupní ceny za Zboží dodané Odběrateli za příslušné období. Dodavatel s ohledem na uvedené vystaví a doručí Odběrateli opravný daňový doklad na Kupní cenu za dodané Zboží v příslušném období zohledňující marketingový bonus, a to nejpozději do 15. dne měsíce následujícího po posledním dni příslušného období. Vystavení daňového dokladu je zároveň i dnem zdanitelného plnění. Splatnost marketingového bonusu je 30 dnů od data vystavení dokladu. Pohledávku na slevu z Kupní ceny ve výši marketingového bonusu je Odběratel oprávněn jednostranně započíst vůči kterékoliv pohledávce Dodavatele za Odběratelem.

3. Nad rámec standardní marketingové spolupráce dle předchozího odstavce těchto VOP jsou Smluvní strany oprávněny spolupracovat také prostřednictvím tzv. marketingových kampaní, přičemž tuto možnost si mohou Smluvní strany sjednat v Rámcové smlouvě. V takovém případě Dodavatel využívá dalších marketingových služeb Odběratele zaměřených na propagaci Zboží Zákazníkům, a to formou cílených marketingových kampaní, přičemž tyto kampaně mohou být řízeny Dodavatelem. Dodavatel získává unikátní možnost oslovit koncové Zákazníky prostřednictvím Odběratele. V rámci spolupráce na marketingových kampaních má Dodavatel právo oslovit Odběratele s žádostí o vytvoření konkrétní marketingové kampaně dle jím určených parametrů. Současně Odběratel aktivně nabízí možné cílené marketingové kampaně Dodavateli. Případná realizace marketingové kampaně dle tohoto odstavce VOP je vždy podmíněna odsouhlasením takovéto kampaně, včetně konkrétních parametrů, ze strany Odběratele, za účelem jejich realizace bude uzavřena příslušná smlouva o poskytnutí služeb se specifikací marketingových služeb a jejich ceny.

4. Smluvní strany mohou rovněž v Rámcové smlouvě sjednat závazek Dodavatele poskytovat Odběrateli přímé strukturované informace o Zboží prostřednictvím poskytování tzv. datového feedu, tj. souboru prostředky elektronické komunikace, z něhož je možné exportovat informace o Zboží Dodavatele na zařízení Odběratele. V takovém případě se Dodavatel zavazuje poskytnout takto exportované informace o Zboží vždy na vyzvání Odběratele, a to nejpozději do jednoho dne od vyzvání k předložení.

5. V případě, že je Rámcovou smlouvou sjednáno poskytnutí vzorku Zboží, zavazuje se Dodavatel poskytnout Odběrateli před prvním dodáním určitého druhu Zboží vzorek každého druhu Zboží, a to v množství dostatečném pro objektivní kontrolu jakosti a provedení Zboží nebo v množství určeném za tímto účelem Odběratelem.

IX. LICENČNÍ UJEDNÁNÍ

1. Dodavatel Rámcovou smlouvou poskytuje Odběrateli oprávnění k užití veškerých produktových informací o Zboží a k užití fotografií Zboží (případně také poskytnutých Dodavatelem), „Individuální licence“.

2. Individuální licence je nevýhradní a vztahuje se na všechny způsoby užití, zejména, nikoliv však výlučně, pro záznam, reprodukci a šíření ve formě digitálního nebo elektronického záznamu, multimediálního přenosu, nebo ve formě výtisků. Individuální licence je poskytována bez územního a časového omezení, a to na dobu neurčitou. Odběratel je oprávněn udělit tzv. podlicenci třetí osobě v rozsahu Individuální licence. Odměna za poskytnutí Individuální licence je obsažena v Kupní ceně Zboží. Odběratel není povinen Individuální licenci využít. Dodavatel prohlašuje, že je plně oprávněn k udělení Individuální licence způsobem a v rozsahu dle tohoto článku VOP.

X. SMLUVNÍ POKUTY

1. Odběratel má právo uplatnit vůči Dodavateli nárok na smluvní pokutu za každé jednotlivé porušení povinnosti dodat Zboží v množství, provedení nebo jakosti stanovené Objednávkou dle čl. V. odst. 3 VOP, a to ve výši 200 EUR z celkové Kupní ceny veškerého Zboží, které je předmětem Objednávky, a Dodavatel je povinen takovouto smluvní pokutu uhradit.

2. Odběratel má právo uplatnit Dodavateli nárok na smluvní pokutu za každý započatý den prodlení se splněním kterékoliv z následujících povinností:

a) dodat Zboží nejpozději v Termínu dodání sjednaném Objednávkou dle čl. V. odst. 3 VOP, a to ve výši 1 % z celkové Kupní ceny Zboží, s jehož dodáním je Dodavatel v prodlení (denně);

b) odvézt odmítnuté nebo vrácené Zboží z Centrálního skladu dle čl. V. odst. 14 nebo čl. VII. odst. 2 nebo dle čl. VII. odst. 9 VOP, a to ve výši 3 % z celkové Kupní ceny Zboží, s jehož odvozem je Dodavatel v prodlení (denně);

a Dodavatel je povinen takovouto smluvní pokutu uhradit.

Ocitne-li se Dodavatel v prodlení s úhradou jakéhokoliv peněžitého plnění hrazeného dle VOP, Rámcové smlouvy, Dílčí kupní smlouvy nebo samostatné dohody o marketingové spolupráci, má Odběratel právo uplatnit vůči Dodavateli smluvní pokutu ve výši 0,03 % (slovy: tři setiny procenta) z částky, s jejíž úhradou je Dodavatel v prodlení, a to za každý započatý den prodlen, a Dodavatel je povinen takovouto smluvní pokutu uhradit.

3. Ocitne-li se Odběratel v prodlení s úhradou jakéhokoliv peněžitého plnění hrazeného dle VOP, Rámcové smlouvy, Dílčí kupní smlouvy nebo samostatné dohody o marketingové spolupráci, má Dodavatel právo uplatnit vůči Odběrateli smluvní pokutu ve výši 0,03 % (slovy: tři setiny procenta) z částky, s jejíž úhradou je Odběratel v prodlení, a to za každý započatý den prodlení, a Odběratel je povinen takovouto smluvní pokutu uhradit.

4. V případě, že Dodavatel poruší kteroukoliv povinnost stanovenou dle čl. V. VOP vztahující se ke Zboží či jeho dodávce, s výjimkou povinností uvedených v odst. 1 a 2 výše tohoto článku VOP, má Odběratel právo uplatnit vůči Dodavateli smluvní pokutu ve výši 10 % (slovy: deset procent) z Kupní ceny Zboží dle Ceníku, k němuž se porušení příslušné povinnosti vztahuje, a Dodavatel je povinen takovouto smluvní pokutu uhradit.

5. Ukáže-li se prohlášení Dodavatele v čl. V odst. 1, čl. IX. odst. 2 nebo čl. XV. odst. 1 VOP nepravdivé nebo poruší-li Dodavatel povinnost dle čl. VII. odst. 7 VOP, uhradí Dodavatel Odběrateli smluvní pokutu v paušální výši 5.000,- EUR (slovy: pět tisíc euro) za každý jednotlivý případ.

6. Dodavatel dále uhradí Odběrateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- EUR (slovy: deset tisíc euro) za každé jednotlivé porušení povinnosti mlčenlivosti o Důvěrných informací dle čl. XII. VOP níže.

7. V případě, že se Dodavatel podílí na vyřízení jakékoliv reklamace Zákazníka a jakýkoliv orgán v souvislosti s vyřízením takovéto reklamace shledá porušení jakékoliv povinnosti při řešení této reklamace Zákazníka, je Dodavatel povinen nahradit Odběrateli veškerou Odběratelem prokázanou škodu, která mu v souvislosti s tímto vznikne. Uplatní-li Zákazník v souvislosti s vyřízením reklamace Dodavatelem jakýkoliv nárok u soudu, je Dodavatel povinen nahradit Odběrateli veškeré náklady spojené s tímto soudním řízením, včetně skutečně vynaložených nákladů na právní zastoupení.

8. Smluvní pokuty a jiné nároky hrazené dle tohoto článku VOP jsou splatné nejpozději do deseti dnů ode dne doručení písemné výzvy k jejich úhradě. Vznikem nároku na smluvní pokutu podle VOP ani zaplacením takovéto smluvní pokuty nejsou dotčeny nárok na náhradu škody či vrácení bezdůvodného obohacení ani nárok na zaplacení úroku z prodlení.

9. Smluvní pokuty dle VOP je Odběratel oprávněn jednostranně započíst vůči nároku Dodavatele na úhradu Kupní ceny Zboží nebo vůči kterékoliv jiné pohledávce Dodavatele za Odběratelem, a to i tzv. formou započtení, aplikace slevy z Kupní ceny odpovídající výši stanovené smluvní pokuty.

XI. ZMĚNA VOP

1. Obsah VOP, včetně příloh, mohou Smluvní strany měnit na základě písemné dohody anebo postupem podle odstavců 2 až 4 níže. Ceník je možné měnit rovněž postupem dle čl. VI. VOP. Smluvní strany shodně konstatují, že z povahy Rámcové smlouvy a dlouhodobosti vzájemné spolupráce plyne rozumná potřeba upravit obsah VOP a dalších příloh v budoucnu.

2. Odběratel je oprávněn zaslat Dodavateli písemně oznámení o změně VOP, a to dle své volby v listinné podobě na adresu Dodavatele nebo v elektronické podobě prostřednictvím elektronické pošty či datové schránky Dodavatele. Oznámení současně uveřejní Odběratel na Internetové stránky. Tímto oznámením dojde ke změně ve smyslu obsahu oznámení s účinností ke dni uvedenému v oznámení. Oznámení se považuje za učiněné v den umístění tohoto oznámení na Internetové stránky; Dodavatel je povinen se s oznámením seznámit. Odběratel je povinen změnu oznámit alespoň patnáct dní před okamžikem účinnosti změny.

3. V případě obdržení oznámení od Odběratele podle odstavce 2 tohoto článku je Dodavatel oprávněn smlouvu písemně vypovědět a tím změnu odmítnout; vypovězení smlouvy představuje Smluvními stranami dohodnutý výlučný nástroj pro vyjádření nesouhlasu s návrhem změny. Právo vypovědět smlouvu dle tohoto odstavce může Dodavatel využít pouze do nabytí účinnosti změny VOP a ve výpovědi musí být uveden výslovný odkaz na toto ustanovení VOP. V případě, že výpověď nebude písemná, nebude obsahovat výslovný odkaz na toto ustanovení VOP nebo bude Odběrateli doručena po uplynutí stanovené lhůty, je neplatná. Výpovědí Rámcová smlouva zaniká ke dni účinnosti změny VOP.

4. Svojí nečinností, tj. tím, že Dodavatel po obdržení oznámení od Odběratele podle odstavce 2 tohoto článku výše nevypoví Rámcovou smlouvu způsobem podle odstavce 3 tohoto článku výše, Dodavatel vyjadřuje svůj souhlas s návrhem změny a akceptuje návrh na změnu, která je pak pro obě Smluvní strany závazná. To platí i v případě, že Dodavatel učiní vůči Odběrateli jiné právní jednání, představující akceptaci návrhu na změnu.

XII. POVINNOST MLČENLIVOSTI

1. Smluvní strany konstatují, že veškeré informace, které Dodavatel zjistí v souvislosti s plněním Rámcové smlouvy a veškeré informace týkající se předmětu Rámcové smlouvy, které se Dodavatel od Odběratele dozví nebo získá po uzavření Rámcové smlouvy a po dobu trvání Rámcové smlouvy kromě informací dle odst. 6 tohoto článku VOP, jsou důvěrné povahy a jsou předmětem obchodního tajemství („Důvěrné informace“).

2. Za Důvěrné informace se považují zejména skutečnosti týkající se smluvních vztahů mezi Odběratelem a jeho obchodními partnery a Zákazníky a dále skutečnosti obchodní, organizační, personální, technické a ekonomické povahy, informace o záměrech Odběratele či jeho obchodních plánech, informace o vnitřních a hospodářských poměrech Odběratele a o jeho smluvních partnerech.

3. Dodavatel se zavazuje, že bude zachovávat mlčenlivost o Důvěrných informacích.

4. Dodavatel se zavazuje, že nepoužije sám či nepředá či jakkoli jinak neposkytne jakékoli třetí osobě podklady a dokumenty, které v průběhu vzájemné spolupráce získá na základě Rámcové smlouvy.

5. Povinnost zachovávat mlčenlivost dle VOP znamená zejména povinnost zdržet se jakéhokoli jednání, kterým by Důvěrné informace byly jakoukoliv formou sděleny nebo zpřístupněny třetí osobě nebo by byly využity v rozporu s jejich účelem pro vlastní potřeby nebo potřeby třetí osoby.

6. Důvěrné informace pro účely VOP nejsou informace, které jsou veřejně dostupné a které se veřejně dostupnými staly bez porušení povinností Dodavatele.

7. V případě, že Dodavatel poruší jakoukoli povinnost stanovenou tímto článkem VOP, má Odběratel právo požadovat, aby se tohoto jednání Dodavatel porušující takovou povinnost zdržel a odstranil závadný stav. Tím není dotčeno právo Odběratele na náhradu případně vzniklé škody a úhradu smluvní pokuty dle jiného ustanovení těchto VOP.

XIII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

1. Odběratel je v postavení správce osobních údajů ve smyslu GDPR. Dodavatel bere na vědomí, že Odběratel jakožto správce osobních údajů zpracovává manuálně, automaticky v elektronické a listinné podobě v souladu s relevantními právními předpisy na ochranu osobních údajů a po dobu trvání Rámcové smlouvy, resp. i po jejím skončení po dobu nezbytnou pro vypořádání vzájemných práv a povinností smluvních stran, osobní údaje v rozsahu uvedeném v Rámcové smlouvě na základě a za účelem plnění smlouvy a za účelem plnění povinností vyplývajících ze závazných právních předpisů. Odběratel je oprávněn předávat osobní údaje orgánům veřejné moci v nezbytném rozsahu. V případě neposkytnutí osobních údajů nebude možné Rámcovou smlouvu uzavřít. Subjekt údajů je oprávněn kontaktovat správce osobních údajů (Odběratele) ve věcech týkajících se zpracování osobních údajů na adrese Odběratele nebo elektronicky na e-mailu: info@4home.cz/a>.

2. Subjekt údajů byl Odběratelem prostřednictvím Dodavatele informován, že má právo na přístup k osobním údajům a právo na přenositelnost svých osobních údajů. Zjistí-li nebo domnívá-li se Dodavatel nebo subjekt údajů, že Odběratel provádí zpracování osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života subjektu údajů nebo v rozporu s právními předpisy, především jsou-li osobní údaje subjektu údajů nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může subjekt údajů požádat Odběratele o vysvětlení nebo požadovat, aby byl odstraněn takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o provedení opravy, doplnění, výmazu osobních údajů, případně omezení zpracování. Subjekt údajů má právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, pokud se domnívá, že zpracováním jeho osobních údajů jsou porušeny relevantní právní předpisy na ochranu osobních údajů.

XIV. DOBA TRVÁNÍ RÁMCOVÉ SMLOUVY

1. Rámcová smlouva je platná a účinná ode dne podpisu oběma Smluvními stranami a uzavírá se na dobu neurčitou.

2. Kterákoliv ze Smluvních stran je oprávněna Rámcovou smlouvu kdykoliv písemně i bez uvedení důvodu vypovědět, a to písemnou výpovědí s výpovědní dobou v trvání 3 měsíců, která počne běžet od prvního dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla výpověď doručena. Dodavatel je dále oprávněn Rámcovou smlouvu vypovědět v případě změny VOP postupem dle čl. XI. VOP.

3. Odběratel je oprávněn odstoupit od Rámcové smlouvy, pokud Dodavatel opakovaně (alespoň dvakrát) poruší jakoukoliv smluvní povinnost, nebo pokud poruší jakoukoliv smluvní povinnost a nezjedná nápravu ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu za tímto účelem Odběratel určí. Odběratel je rovněž oprávněn odstoupit od Rámcové smlouvy, pokud bude vydáno rozhodnutí o úpadku Dodavatele, nebo bude insolvenční návrh vůči Dodavateli zamítnut pro nedostatek majetku.

4. Dodavatel má právo odstoupit od Rámcové smlouvy, je-li Odběratel v prodlení se zaplacením Kupní ceny po dobu delší než třicet dní a dlužnou Kupní cenu neuhradí ani do dvou týdnů poté, co jej k tomu Dodavatel písemně vyzve.

5. Právo Smluvních stran odstoupit z důvodů stanovených zákonem není výše uvedeným dotčeno.

6. Odstoupením Rámcová smlouva zaniká ke dni odstoupení. Odstoupením od Rámcové smlouvy není dotčeno právo odstupující Smluvní strany na smluvní pokutu, náhradu škody ani jiná práva, která jí vznikla na základě Rámcové smlouvy, včetně VOP, do dne jejího ukončení.

7. Dodavatel je povinen i po ukončení Rámcové smlouvy plnit povinnosti plynoucí z nároků ve vztahu k dodanému Zboží po dobu trvání Rámcové smlouvy, zejména plnit povinnosti plynoucí z případných reklamací Zboží ze strany Zákazníků.

8. Zánik Rámcové smlouvy se nedotýká práv a povinností, které vznikly za dobu trvání Rámcové smlouvy. Ujednání o ochraně Důvěrných informací trvají v platnosti i po dobu 2 let po zániku Rámcové smlouvy.

XV. ZVLÁŠTNÍ SMLUVNÍ UJEDNÁNÍ

1. Dodavatel výslovně prohlašuje, že veškeré Zboží dodávané na základě Dílčích kupních smluv splňuje veškeré požadavky pro uvedení tohoto Zboží na trh v Evropské unii a požadavky na jeho prodej Zákazníkům v postavení spotřebitele, jakož i veškeré požadavky stanovené obecně závaznými právními předpisy České republiky. Dodavatel je povinen bez zbytečného odkladu prokázat splnění těchto požadavků Odběrateli.

2. Povinnost spojená s úhradou poplatků či jiných obdobných plateb spojených s uváděním Zboží na trh leží na straně Dodavatele, který prohlašuje, že tyto povinnosti řádně plní.

3. Náhrada škody vzniklé porušením povinností dle VOP, Rámcové smlouvy, Dílčí kupní smlouvy či v souvislosti s ním bude hrazena pouze v penězích.

4. Vystaví-li některá Smluvní strana druhé Smluvní straně potvrzení o splnění dluhu splatného podle Rámcové smlouvy, VOP či jiné smlouvy uzavřené na základě VOP, představuje toto potvrzení jen doklad o splnění dluhu, který je v potvrzení výslovně uveden. Smluvní strany si výslovně ujednávají, že potvrzení o splnění dluhu splatného později automaticky nedokládá, že byl splněn i dluh splatný dříve.

5. Změní-li se po uzavření Rámcové smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle Rámcové smlouvy či jiné smlouvy uzavřené na základě VOP stane pro některou ze Smluvních stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Ustanovení druhé věty § 1764, ustanovení § 1765 a 1766 občanského zákoníku se nepoužijí.

6. Dodavatel není oprávněn jednostranně započíst jakoukoliv pohledávku za Odběratelem. Bez předchozího písemného souhlasu Odběratele není Dodavatel oprávněn postoupit Rámcovou smlouvu, ani jakoukoliv Dílčí kupní smlouvu, ani jejich část, ani žádná práva z nich plynoucí, na třetí osobu.

XVI. KOMUNIKACE SMLUVNÍCH STRAN

1. Smluvní strany sjednávají, že veškerá právní jednání mezi nimi v souvislosti s plněním VOP, Rámcové smlouvy, Dílčích kupních smluv či jiných smluv uzavřených na základě VOP, budou činěny v písemné formě, a to v listinné podobě nebo elektronické. Pro vyloučení pochybností Smluvní strany uvádějí, že za písemnou formu se pro účely těchto VOP považuje také komunikace prostředky elektronické komunikace určená v Rámcové smlouvě, tedy případně prostřednictvím software electronic data interchange (EDI, ORION) a elektronické pošty.

2. Smluvní strany se zavazují bez zbytečného odkladu se informovat při změně jakýchkoliv údajů rozhodných pro komunikaci dle VOP.

XVII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Rámcová smlouva, Dílčí kupní smlouvy i jiné smlouvy uzavřené na základě VOP se řídí právním řádem České republiky. Smluvní strany sjednávají rozhodným právem právo České republiky, a to pro veškerá práva a povinnosti z Rámcové smlouvy, Dílčích kupních smluv i z jiných smluv uzavřených na základě VOP. Smluvní strany dále sjednávají, že případné spory z Rámcové smlouvy, Dílčích kupních smluv i jiných smluv uzavřených na základě VOP budou řešeny věcně a místně příslušným obecným soudem České republiky určeným dle sídla Odběratele, tedy společnosti 4home, a.s., IČO: 274 65 616, se sídlem Hvězdova 1073/33, Nusle, 140 00 Praha 4.

2. Případná neplatnost některého z ustanovení nemá za následek neplatnost ostatních ustanovení. Pro případ, že se kterékoliv ustanovení stane neúčinným nebo neplatným, Smluvní strany se zavazují bez zbytečných odkladů nahradit takové ustanovení ustanovením novým, se stejným nebo obdobným účelem.

3. Neuplatní-li kterákoliv ze Smluvních stran nějaké právo, které pro ni vyplývá z VOP, Rámcové smlouvy nebo v souvislosti s ní, nebude to vykládáno tak, že se taková Smluvní strana tohoto práva vzdává či zříká; takové opomenutí uplatnění nebude rovněž považováno za úzus nebo praktiku protivící se takovému právu.

4. Rámcová smlouva může být uzavřena výhradně v písemné formě, a to v listinné podobě s podpisy smluvních stran na téže listině nebo v elektronické podobě opatřené kvalifikovanými elektronickými podpisy Smluvních stran.

5. Rámcovou smlouvu lze měnit, doplňovat nebo zrušit, s výjimkami výslovně uvedenými v Rámcové smlouvě, pouze písemnou formou, a to v listinné podobě s podpisy Smluvních stran na téže listině nebo v elektronické podobě opatřené kvalifikovanými elektronickými podpisy Smluvních stran. Písemná forma ve smyslu dle předchozí věty tohoto odstavce VOP je nezbytná i pro právní jednání směřující k vzdání se požadavku písemné formy.

6. Součástí těchto VOP jsou následující dvě (2) přílohy:
Příloha č. 1:Požadavky na označení, balení a dodávky Zboží.
Příloha č. 2: Technická dokumentace pro elektronickou komunikaci EDI.
Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 29. října 2023.

 

MUDr. Tomáš Mládek
předseda představenstva
4home, a.s.

action banner
feedback
NEWSLETTER
VÁŠ NÁZOR

Nenechte si ujít novinky a speciální nabídky.

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a o všem se dozvíte jako první.

Váš názor nás zajímá!

Zavřít