Abyste u nás nakoupili co nejpohodlněji, používáme cookies. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Používáme cookies. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Rozumím

Menu
4Home Poradíme vám Články Krása a zdraví Nejen posílením imunity proti jarní únavě

Nejen posílením imunity proti jarní únavě

19. 03. 2012 | Zná to pomalu každý z nás. Zima se ztrácí z dohledu a vlády se ujímá jaro, sluníčko začne hřát a my přesto trpíme bolestmi hlavy, jsme nevyspalí a nevrlí – padne na nás jarní únava.

Na vině je nejenom málo pohybu a hodně jídla během právě uplynulé zimy, ale také přechod z jednoho ročního období do druhého a s tím související změna biorytmů každého člověka. Jarní únava zasáhne téměř každého - někoho méně a někoho více. Co však můžeme udělat pro úspěšný boj s ní?

1. Zažeňte jarní únavu zdravým pohybem na čerstvém vzduchu

Venku se pomalu otepluje a do tváří začíná hřát sluníčko a to je o důvod víc, proč si dopřát pohyb na čerstvém vzduchu. Pro boj s jarní únavou je to ideální. Po chladné a líné zimě se naše tělo potřebuje rozhýbat a pohyb na čerstvém vzduchu je nejlepší příležitost.

Dopřejte si každý den alespoň dvacetiminutovou procházku, za hezkého počasí klidně můžete vyrazit na kole nebo na procházku i na hodinu. Čerstvý vzduch a sluneční světlo pomáhají také pročistit si hlavu a tím působí blahodárně i na naši psychiku. Ideální činností je také plavání - v tomto ročním období však raději v krytém bazénu.

2. Dopřejte si dostatečný odpočinek a relaxaci nejen pro posílení imunityBeránková souprava

Kromě pohybu ovšem naše tělo potřebuje také dostatečný odpočinek - při přechodu na jarní režim více než kdy jindy. Musíme dbát na to, abychom chodili spát pravidelně a spali minimálně 7 hodin denně. Nedostatek spánku vyčerpává tělo a také oslabuje imunitu. Proto je kvalitní spánek také důležitý pro posílení imunity.

Tipy pro zdravý spánek naleznete v našem článku zde.

Puzzle A. MuchaNezbytný je také odpočinek a relaxace během dne. Zbytečně se nepřepínejte a dopřejte si pravidelnou relaxaci k načerpání nových sil pro boj s jarní únavou - například při poslechu hudby, s pěknou knížkou nebo třeba při skládání puzzle. Zkusit můžete i masáž, relaxační koupel... zkrátka cokoliv vás napadne.

3. Nevyživujte jarní únavu - odlehčete jídelníček

Zatímco v zimě naše tělo potřebovalo vydatné jídlo, při příchodu jara je třeba trochu ubrat. Těžká jídla by jarní únavě akorát nahrávala. Zažívání potřebuje probudit a očistit se od toxinů. Ideální je zaměřit se na dostatečnou konzumaci zeleniny, hutná jídla nahraďte lehkými saláty. Zcela vynechejte mastná a těžká jídla a také se vyhněte fastfoodům. Pokud si troufáte, zkuste očistu Plastové misky s víčkyorganismu v podobě půstu.

Důležité je doplnit chybějící vitamíny, ať už pomocí přípravků z lékárny nebo přírodně - konzumací čerstvého ovoce a zeleniny. Nezapomínejte ani na pitný režim. Denně vypijte 2-3 litry tekutin, ať už v podobě čajů, džusů nebo třeba minerálek.

Keramické hrnky4. Pomozte detoxikaci organismu účinnými antioxidanty

Proti jarní únavě lze také bojovat tím, že pomůžeme svému tělu zbavit se škodlivin, přirozená detoxikace organismu je správným krokem. K tomu vám může pomoci každý den vypít hrnek přírodní pročisťující šťávy nebo čaje obsahujícího antioxidanty.

  • zelený čaj - je plný antioxidantů, zahání chuť na sladké, podporuje trávení a zabraňuje ukládání tuků v těle. Na našem trhu nalezneme bezpočet variací zeleného čaje i s různými příchutěmi, takže si může vybrat každý
  • kopřivový čaj - povzbuzuje látkovou výměnu a podporuje vylučování škodlivin z těla, čímž prospívá detoxikaci organismu. Ideální je natrhat kopřivy čerstvé a udělat si domácí čaj, ale pokud tu možnost nemáte, lze sehnat již hotový.
  • rooibos - detoxikuje organismus a má uklidňující účinky. Jedná se o nečajový nápoj plný vitamínů a stopových prvků. Je bez kofeinu, takže ho bez problémů můžete pít i před spaním.
  • brusinková šťáva - příznivě ovlivňuje činnost jater, které mají zásadní podíl na detoxikaci organismu. Kromě toho má protizánětlivé účinky, zlepšuje krvetvorbu a snižuje riziko onemocnění močového ústrojí.
  • šťáva z aloe vera - k posílení imunity a podpoře detoxikace organismu. V poslední době je velmi oblíbená a tudíž velmi lehce k sehnání.
  • šťáva z mladého ječmene - vitamínová bomba a účinný antioxidant. Jediným problémem je, že má velmi specifickou chuť, která se nemusí zalíbit každému. Zkuste si ječmen namíchat se svým oblíbeným džusem - chuti to pomůže a rozhodně nepřijdete o jeho příznivé účinky.

5. Objevte zázrak zvaný kustovnice čínská pro posílení imunityOpora na vanu

Další věcí, která nám pomůže při boji s jarní únavou, je posílení imunity. Imunitu můžeme posilovat během celého roku pravidelným otužováním. Nemusíte se hned chodit koupat do řeky v mrazech. Bohatě postačí, když se budete několikrát denně otužovat doma pod sprchou, ráno si zacvičíte na rotačním disku u otevřeného okna... Prospěšné je také pravidelné navštěvování sauny.

K posílení imunity si můžeme také pomoci přírodními produkty. Kromě výše zmíněných (například aloe vera) se na náš trh probojoval zázrak čínské medicíny kustovnice čínská neboli goji. Jedním z jejích hlavních účinků je výrazné posílení imunity a obranyschopnosti organismu. Krom toho však kustovnice také obsahuje velké množství vitamínů a stopových prvků, podporuje krvetvorbu, snižuje krevní tlak, působí proti astmatu a některým druhům alergií, harmonizuje činnost jater a ledvin, podporuje sexuální funkce a posiluje zrak.

Kustovnice čínská vypadá jako šípek, její chuť je však sladší. V Číně je považována za nepostradatelný potravinový doplněk. Konzumuje se zejména ve formě sušených plodů, buď samotných, nebo jako přídavek různých pokrmů.

Více informací o kustovnici čínské se můžete dočíst na stránkách http://www.kustovnice-cinska-goji.cz/

Posilovací guma6. Hlavně se nestresujte, tím byste jarní únavu jen podpořili

V době, kdy na nás útočí jarní únava, je důležité co nejméně se stresovat a nepropadat špatným náladám. Vyčerpává nás to fyzicky i psychicky a to je to poslední co naše zimou unavené tělo potřebuje. Vyčistěte si hlavu. Zkusit můžete již zmiňované procházky na čerstvém vzduchu nebo cvičením s molitanovými činkami doma - pro uklidnění je velmi prospěšná jóga. Určitě pomůže taky trocha čokolády, která navozuje pocity pohody a uklidňuje nervy. Nebo se odreagujte třeba příjemnou knížkou - vždyť každý máme i své tipy a triky jak zatočit se stresem.

Hlavně - relaxujte, nepřepínejte se.

action banner
feedback
NEWSLETTER
VÁŠ NÁZOR

Nenechte si ujít novinky a speciální nabídky.

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a o všem se dozvíte jako první.

Váš názor nás zajímá!

Zavřít